Workplan

Phase 1: Survey and Analyses

– Understanding and documenting
– Preparation of  communication and interaction material for community workshops
– Topographical and Socio-economic surveys
– Data gathered through the household surveys, visual observation and secondary data is analysed
– Broad Mobility Strategy
– Dedicated NMT / Pedestrian Priority Link (NMT Link) is delineated stretching across the site connecting the BRT corridor and the Malviya Nagar Metro Station

चरण 1: सर्वेक्षण और विश्लेषण

  • समझना और का दस्तावेजीकरण
  • स्थलाकृति तथा सामाजिक-आर्थिक सर्वेक्षण
  • समुदाय के लिए विचार-विमर्श कार्यशालाओं और संचार सामग्री की तैयारी
  • घरेलू सर्वेक्षण, दृश्य अवलोकन और द्वितीयक डेटा के माध्यम से एकत्र आंकड़ों का विश्लेषण
  • ब्रॉड गतिशीलता रणनीति
  • पैदल चलने वालों व गैर मशीनीकृत परिवहनो (गै.म.प) के लिए समर्पित रास्ता

Picture3Phase 2: Engagement and Design – a)

– The macro level agenda is pushed via the detailed mobility and streetscape design proposal of a walkable / pedestrian friendly NMT link
– Walkable neighbourhoods connectivity
– This is also to keep in line with the ultimate goal of transit node connectivity
– This will be directly sent for approval to the relevant authorities

चरण 2: भागीदारी और डिजाइन – a)

  • कार्यसूची को वृहद स्तर पर गतिशीलता और विस्तृत स्ट्रीटस्कैप डिजाइन द्वारा संबोधित किया जाएगा
  • पड़ोस में पैदल यात्रियों के लिए सुधार
  • यह पारगमन नोड कनेक्टिविटी की अंतिम लक्ष्य को भी संबोधित करता है
  • यह सीधे संबंधित अधिकारियों को अनुमोदन के लिए भेजा जाएगा

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Phase 2: Engagement and Design – b)           चरण 2: भागीदारी और डिजाइन – b)

urbz
HAMAARI SADAK / हमारी सड़क
राहुल स्रिवस्तवा, Matias Echanove, Jose “Cole” Abasolo, आस्था चौहन, Andi

This project was initiated during the Urban Typhoon Khirkee (Nov 9-16) by members of URBZ, KHOJ and independent participants. It looks at ways to rebuild the road in front of KHOJ in a sustainable way, while involving the residents and stakeholders.

यह परियोजना URBZ और KHOJ के सदस्यों और स्वतंत्र प्रतिभागियों द्वारा Urban Typhoon Khirkee (Nov 9-16) के दौरान शुरू की गई थी. यह खिड़की के निवासियों और हितधारकों को शामिल करते हुए KHOJ के सामने की सड़क के पुनर्निर्माण के लिए की गयी थी.

urbz2Phase 2: Engagement and Design – c)           चरण 2: भागीदारी और डिजाइन – c)

While the design of the public realm is being carried out through the two processes mentioned above, the locals will be made aware of the project, its objectives, the issues with pedestrian access, walkability and livable neighbourhoods through a series of communication exercises / events
सार्वजनिक क्षेत्रों की डिजाइन उपर्युक्त दो प्रक्रियाओं से की जा रही है. जबकि अपने उद्देश्यों, परियोजना को समझने और पैदल चलने वाले के मुद्दों के बारे में जानकारी देने के लिए संचार अभ्यास / कार्यक्रम आयोजित किए जायेंगे

Phase 3: Community Consensus Plan            चरण 3: सामुदायिक सहमति योजना

The deliverables from this phase would either be carried forward by the concerned government authority in the area or become the basis for improvements in any part of the city. The Community Consensus Plan is achieved through workshops in the previous phase. The other half of this phase is essentially about the effective communication of the findings of the project.
इस चरण से निकले डिलिवरेबल्स क्षेत्र में संबंधित सरकार प्राधिकारी द्वारा लागू किए जायेंगे या शहर के किसी भी हिस्से में सुधार के लिए आधार बन जायेंगे. समुदाय सहमति योजना पिछले चरण में कार्यशालाओं के माध्यम से हासिल की गयी है. इस चरण के दूसरे भाग में परियोजना के निष्कर्ष सूचित किए जायेंगे
Picture10Phase 4: Media & Authorities Consensus       चरण 3: मीडिया और प्राधिकारी सहमति
Objectives
Education and awareness
Meetings with high level government officials and agencies such as CPWD, MCD, DDA, DTC, DMRC
The aim is to raise the profile of the project and push for macro level systemic changes
उद्देश्य
शिक्षा और जागरूकता
उच्च स्तर के सरकारी अधिकारियों और सीपीडब्ल्यूडी, एमसीडी, डीडीए, डीटीसी, डीएमआरसी के साथ बैठक

इस चरण का उद्देश्य वृहद स्तर पर प्रणालीगत परिवर्तन लाना और इस परियोजना की प्रशंसा बढ़ाना है
Picture11Phase 5: Approvals                         चरण 3: स्वीकृतियां
This phase mainly looks at carrying out the formal procedures required for applications with the relevant ULB for implementation work and gathering further approvals
इस चरण में मुख्य रूप से औपचारिक कार्यान्वयन काम और आगे मंजूरी का काम किया जयेगा. इसके लिए प्रासंगिक यू.एल.बी से बात चित की जयेगी
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One thought on “Workplan

  1. This is a great initiative for a city that needs it badly. I think designing correctly is a very important aspect which you are involved in. This allows to build the right thing for right purpose. However, I think we fail many a times at the time of execution and more so in regular maintenance. All our public infrastructure in conceived very elaborately, executed shadily and maintained poorly.

    A very systematic, efficient and accountable system should be in place for work execution and post execution maintenance for long term sustainability of the solution, if we want to make a real difference. I have interest in infrastructure asset management systems and have seen them over the globe. I will be happy to be part of this initiative if that helps.

    Regards,
    Himanshu Jain
    https://in.linkedin.com/in/himanshujain01

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